05 aprilie

Înșelați de Statul Român și UE

        Așa cum am promis, cei care vor să-și treacă semnătura unui post la rubrica  Articolul meu o pot face cu toată încrederea . Înainte de toate vreau să precizez că articolul următor poartă semnătura domnului Paraschiv Alfred Gabriel, nesuferind nici-un fel de modificări, acesta dându-și acordul pentru datele oferite. Fiind un subiect amplu si destul de sensibil, acesta va fi împărșit in 4 părți.









Iată cum sunt înșelați de Statul Român și Comisia Europeană investitorii în turismul din Delta Dunării

Către :

Subsemnatul PARASCHIV ALFRED GABRIEL  cetăţean German-Roman, cu domiciliul în Germania, Bunsenstr. nr.9 , oraș Hameln cod poștal 31789, cu sediul ales pentru comunicarea actelor de procedura în Germania, Bunsenstr nr.9 cod poștal 31789 oraș. Hameln și poștă electronică e-mail paraschivalredgabriel@gmail.com, formulez prezenta :

PRIN PREZENTA PLÂNGERE ARĂTĂM CUM STATUL ROMÂN, NE-A ADEMENIT ȘI ATRAS ÎNTR-O CURSĂ SĂ INVESTIM ÎN ROMÂNIA într-o zonă devenită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 obiectiv de arie protejată a UE, respectiv sit Natura 2000 ”REZERVAȚIA BIOSFEREI DELTA DUNĂRII”, pentru că ulterior semnării contractului de finanțare, nu și-a îndeplinit  obligaţiile fiscale, nu a constituit provizioane pentru proiectele aprobate sau aflate în curs de implementare, s-au introdus abuziv acte normative restrictive fără a se lua măsuri compensatorii prealabile cum era impus, și care au diminuat valoarea economică a capitalului investițional german și al UE.
         GUVERNUL ROMÂNIEI și COMISIA EUROPEANĂ ne-au pus în imposibilitatea să ne putem desfășura activitatea pentru care am fost aprobați, creditați, garantați și încurajați, au impus în contracte clauze care se dovedesc a fi contrare dispozițiilor legale. Aceștia au constituit un grup infracțional organizat prin care au delapidat / deturnat  fondurile europene care ne-au fost destinate, au exercitat abuzuri, complicitate la abuz , expropiere – confiscare, omisiune, neglijență și nepăsarea (deci cauze independente de culpa mea !) faţă de societatea soției mele al cărui administrator special și reprezentant legal de proiect sunt, ceea ce a determinat în mod esenţial împiedicarea asigurării resurselor financiare , încetarea de plăţi , insolvenţa și falimentul.
          Aceste modificări aduse în mod abuziv de statul român favorizați de COMISIA EUROPEANĂ, ulterior semnării contractului (!!!!), au depășit așteptările mele legitime pe care le-am avut când cu bună-credință am luat decizia efectuării investiției în România, și au schimbat INTEGRAL și ILEGAL contextul inițial al acordului de finanțare, cu afectarea pe această cale a investiției . Ele nu au fost şi nici nu puteau fi avute în vedere de beneficiarul de proiect în momentul încheierii contractului cu finanțare europeană , atâta timp cât aceste măsuri nu puteau fi luate fără plăți compensatorii prealabile, fără a se  constitui provizioane și fără a afecta ACORDUL INTERNAȚIONAL  din 25 iunie 1996 intre ROMÂNIA si REPUBLICA FEDERALĂ GERMANIA.
         În contextul modificarilor intervenite,  ulterior semnării acordului de finanțare cu nr. C3131M010823800003\2009 încheiat în data de 25.03.2009 cu UNIUNEA EUROPEANĂ și GUVERNUL ROMÂNIEI prin Autoritatea Contractantă organism desemnat al statului român și agreat de CE, modificări care au dus la blocarea proiectului la un stadiu finalizat ,cu investiția intabulată, am ajuns în situația de a fi executaţi siliți de către bănci pentru patrimoniul societăţii şi pentru cel personal, existând riscul să fim aruncaţi în stradă cu copii, să pierdem toți banii investiți (aport propriu)  şi toate acestea din vina exclusivă a Statului Român și a Comisiei Europene , ajungând în prezent  să trăim o adevărată tragedie , ceea ce m-a determinat să cer  pentru mine și familia mea, protecția socială a Statului German, și aceasta deoarece Reprezentanța din România a Comisiei Europene nu a verificat  clauzele contractuale cu banca, și nu a sesizat nimic cu privire la clauzele abuzive referitoare la schimbul valutar, la comisioane nedatorate, la dobânda cu trend ascendent, nu a luat nici o măsură pentru a se face plăți compensatorii prealabile conform directivei, pentru a fi evitate deraierile în respectarea Acordurilor Internaționale și în general nu a făcut nimic pentru a gestiona banii europeni pentru ca aceștia să servească scopului aprobat.
         Standardul garantării unei securități depline și integrale a investițiilor străine impune statului gazdă obligația de a lua orice măsură utilă și necesară pentru a proteja investiția de distrugere, furt și jaf , chiar și de către terți,  fiind sancționabilă inacțiunea totală a autorităților în fața unui pericol iminent pentru investiție sau absența urmăririi infracțiunilor comise privind investiția.
           Rezultatul final al investiţiei anterior enunțate se încadrează în categoria acoperiri activitaților de turism specific permise la data semnării contractului de finananțare, respectiv vânătoare, pescuit și agrement, la nivel European, respectiv o pensiune turistică cu un grad de confort de patru margarete (****) în aria protejată a UE sit NATURA 2000 ”REZERVAȚIA BIOSFEREI DELTA DUNĂRII ”, finalizată și intabulată unde  ar fi trebuit sa  lucreze minim 9 persoane, încadrati cu contracte de munca pe perioadă nedeterminată, iar în varf de sezon și cel putin 5-6 persoane încadrate cu contract de munca pe perioada determinată, va fi lichidată în favoarea unor oportunişti !
         Astfel,”Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (FEADR) este un instrument de finanțare creat de UNIUNEA EUROPEANĂ pentru a sprijini țările membre în implementarea Politice Agricole Comune. Politica Agricolă Comună este un set de reguli și mecanisme care reglementează producerea, procesarea și comercializarea produselor agricole dar și încurajarea activităților turistice și agroturistice în Uniunea Europeana și care acordă o mare atenție dezvoltării rurale. FEADR reprezintă o oportunitate de finanțare pentru spațiul rural romanesc, în valoare de aproximativ 7,5 miliarde de euro, începand cu 2007 și până în 2013. FEADR se bazează pe principiul cofinanțării proiectelor de investiții private.  Fondurile europene pentru agricultură pot fi accesate în baza documentului-cheie Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR).  Prin AXA 3 Măsura 3.1.3. “Încurajarea activităților turistice” se finanțează  investiții turistice și agro turistice în mediul rural .
          Din 1992 UNIUNEA EUROPEANĂ  promovează ca instrument principal de conservare a naturii dezvoltarea rețelei de arii protejate NATURA 2000, care vizează țările membre UE dar și țările candidate.
         De asemenea, amplasarea unei investiţii poate oferi un grad de cofinanţare diferit. Astfel, pentru investitiile în arii protejate a UE  „Natura 2000”, cofinanţarea publică poate ajunge la 70%.
         În siturile NATURA 2000 pot fi permise activităţi agricole tradiţionale, unele dintre acestea necesare pentru menţinerea peisajelor (de exemplu, pajiştile montane), cultivarea şi obţinerea produselor ecologice - legume, fructe, produse lactate, carne, sucuri de fructe, activităţi de vânătoare şi pescuit, cu condiţia ca siturile NATURA 2000 să îşi păstreze obiectul conservării.
         În cazul în care vor exista activităţi care trebuie oprite, datorită declarării unei zone drept sit NATURA 2000, fermierii, proprietarii, administratorii şi concesionarii de terenuri, de pensiuni turistice și agroturistice (OBLIGATORIU orice investiție finanțată prin programul PNDR !), vor primi plăţi compensatorii prealabile necesare pentru a proteja coerenţa globală a reţelei NATURA 2000.
        Statul membru informează Comisia Europeană cu privire la măsurile compensatorii adoptate, pentru ca aceasta să verifice dacă acestea sunt suficiente  pentru a se asigura menţinerea coerenţei reţelei Natura 2000. Dacă măsurile compensatorii nu sunt considerate satisfăcătoare, Comisia Europeană poate lua măsuri împotriva statului membru respectiv, inclusiv prin litigii la Curtea Europeană de Justiţie.  Etapa soluţiilor alternative şi etapa măsurilor compensatorii se află sub incidenţa articolului 6(4) din Directiva “Habitate”.
         O investiție finalizată nu a putut și nici nu poate să-și desfășoare activitatea pentru care a fost aprobată. În tot acest răstimp, obligațiile de plată ale subscrisei au devenit scadente în cascadă, fară ca societatea să aibă posibilitatea de plată a lor.
         În realitate, evenimentele care determină existenţa acestui tip de răspundere sunt:
împiedicarea asigurării resurselor financiare, apariţia incapacității de plată, urmată inevitabil de insolvenţă – faliment cu consecințele ei ,
apariția unei forme de EXPROPRIERE de FAPT , astfel, golindu-se de conținut dreptul nostru de proprietate asupra parților sociale ale societății.
         În fapt, dezvoltând în concret teza indicată anterior, arăt următoarele:          
Prin Contractul  de Finanţare cu nr. C3131M010823800003\2009 încheiată în data de 25.03.2009  între :
GUVERNUL ROMÂNIEI (20% reprezentând 40.000 EURO) prin Ministerul Agriculturii (MADR) respectiv Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( AFIR ) fostă  Agenţia de Plaţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) cu adresa în str. Știrbei Vodă nr.43 sector 1 București – ROMÂNIA, Autoritate Contractană (organism desemnat) prin care se gestionează programul PNDR,
UNIUNEA EUROPEANĂ (80% reprezentând 160.000 EURO) prin Fondul European de Agricultură și Dezvoltare  Rurală (  FEADR ) , cu  adresa în str. Rue de la Loi /Wetstraat 170 B-1049 Oraș. Bruxelles/Brussel Țara.  Belgique /Belgia  și
S.C LIANCE TOUR SRL, micro-înteprindere START– UP, cu capital german ( cetăţenii străini pot accesa o finanţare nerambursabilă, conform legislaţiei în vigoare ),  constituită special pentru a realiza un proiect European pe măsura 313 FEADR “ Încurajarea activităților turistice ”, activități specifice și permise la data semnării contractului de finanțare și creditare în aria protejată a UE sit Natura 2000 Rezervația Biosferei Delta Dunării, cu obiective strategice și economice pe termen lung ,urmând să-și înceapă activitatea odată cu finalizarea implementării acestei investiții, cu sediul în  Com.Mahmudia, Jud. Tulcea, str. Salsovia nr.31-33 , România , inregistrată sub numarul J36/316/2008, CUI RO 24045336 , COD CAEN 5510 ” Hoteluri și alte facilități de cazare similare  ”,
prin care am dobândit accesul la o finanţare nerambursabilă, din partea UNIUNII EUROPENE și a GUVERNULUI ROMÂNIEI în vederea edificării şi exploatării Proiectului „Construirea pensiunii turistice ‚LIANCE”, având 10 camere la un grad de confort de 4 stele, în localitatea Mahmudia, Jud. Tulcea” pentru un turism specific bazat pe activitățile de vânătoare, pescuit și agrement, permise la data semnării contractului în aria protejată a  UE Rezervația Biosferei ” DELTA DUNĂRII ” sit NATURA 2000 și a fost selectat PROIECT EȘANTION. 
Finanţarea nerambursabilă acordată de UNIUNEA EUROPEANĂ (80%) și GUVERNUL ROMÂNIEI (20%), era stabilită la data aprobarii la un cuantum de maxim 730.900 lei, echivalentul în LEI a maxim 200.000 Euro la cursul 3,6545 EURO/LEU. Valoarea totală bugetată a investiției aprobată a fost de 1.838.295 EURO, din care 200.000 EURO (finanțare europeană nerambursabilă ) + 704.611 EURO (contribuție privată obligatorie  prin credit persoană juridică contractat cu Banca Română Pentru Dezvoltare –BRD - TULCEA)  + 303.000 EURO (contribuția privată obligatorie  prin contractarea de catre subsemnatul a unui credit persoană fizică de la Credit Europe Bank ( ROMÂNIA) S.A + 315.801 EURO ( contribuție privată obligatorie ) + 314.883 EURO TVA ( contribuție privată obligatorie din sursă proprie ).
Aprobarea împrumuturilor și a garanției, s-a făcut în urma unor  evaluări riguroase a planului de afaceri aprobat de statul român prin Autoritatea Contractantă, inclusiv evaluări pe faze de lucrări, prin experții  BRD  G.S.G. S.A., departamentul Investiții Fonduri Europene ( sucursala Tulcea, regionala Constanța si Centrala  București) .
Pentru rambursarea împrumuturilor contractate de societate, părţile s-au înţeles a fi avute în vedere veniturile ce urmau a fi înregistrate de societate din exploatarea obiectivului de investiţii (a pensiunii) potrivit destinaţiei acestuia.
GUVERNUL ROMÂNIEI ȘI COMISIA EUROPEANĂ AU AVUT UN INTERES COMUN BINE DEFINIT, SĂ ÎNCURAJEZE, PROMOVEZE ȘI APROBE CETĂȚENILOR STRĂINI SĂ INVESTEASCĂ ÎN PROIECTE CU FONDURI EUROPENE, ÎN SCOPUL ÎNCURAJĂRII ACTIVITĂȚILOR DE TURISM SPECIFICE ÎN ARIA PROTEJATĂ A UE SIT NATURA 2000 ” REZERVAȚIA BIOSFEREI DELTA DUNĂRII ” , ASTFEL, PRIN SEMNAREA CONTRACTULUI ȘI-AU ASUMAT RESPECTAREA ACORDULUI INTERNAȚIONAL .
        ” Statele gazdă au interes pentru atragerea investițiilor străine, pentru dezvoltarea economiilor naționale, pentru transferurile de tehnologie, pentru intrările de valută, pentru efectul multiplicator în economia internă ,reclamă bună în afara țarii, atragerea altor investitori și turiștii străini și, nu în ultimul rând, pentru creșterea veniturilor bugetare. Prin fondurile europene sunt finanțate proiecte care contribuie la dezvoltarea zonelor mai puțin dezvoltate, prin investiții pentru coeziune economică și socială, în domenii cheie precum dezvoltarea (...) servicii turistice. Scopul acestor investiții este crearea de locuri de munca, creșterea nivelului competetitivității și imbunatățirea calității vieții pentru locuitorii regiunilor vizate.  
        De asemenea, este binecunoscut faptul că în cazul oricărui program de finanţare europeană se urmăreşte atingerea unor obiective în măsură să asigure o dezvoltare durabilă şi uniformă a tuturor statelor membre. La nivelul Uniunii aceste fonduri sunt constituite cu destinaţie specială în funcţie de politicile comunitare care se doresc a fi impulsionate . Este cunoscut faptul că finanţările europene nu sunt acordate pentru satisfacerea unor interese personale ale celui care aplică pentru astfel de fonduri, ci se urmăreşte un interes general comun de dezvoltare a întregii Uniuni .
        Comisia Europeană este organismul executiv al UE. Ea reprezintă interesele Uniunii Europene în ansamblul său, nu pe cele ale vreunui stat membru 
         ASTFEL, INVESTIȚIA SE AFLĂ SUB PROTECȚIA  ACORDULUI  INTERNAȚIONAL din 25 iunie 1996 intre ROMÂNIA si REPUBLICA FEDERALĂ GERMANIA privind promovarea si protejarea reciproca a investițiilor. ACT INTERNATIONAL publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 14 iulie 1997 și completat prin PROTOCOL, în sensul art 4(1)” Investițiile de capital ale cetățenilor sau societăților unei părți contractante beneficiază , pe teritoriul celeilalte părți contractante , de deplină protecție și securitate ” și în sensul art.2(1)” (...).  Acesta (statul gazdă) va trata investițiile de capital , în fiecare caz în parte, în mod just și echitabil .”, proiectul a fost  selectat  PROIECT EȘANTION ( OBIECTIV ales pentru evaluare ex-post ) la nivel național și prezentat spre evaluare COMISIEI  EUROPENE conform cu  Regulamentul (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 și Regulamentului (CE) nr. 1698/2005, Art. 40 Informaţii prezentate Comisiei  pct.a,b,c,d,e,f,g,h și Art.49 Responsabilitatea Comisiei pct.1,2,3.
          Durata maximă de execuție a Contractelor de Finanțare Europeană,  poate fi de maxim 36 luni pentru proiectele care prevăd investiții cu lucrări de construcții /montaj. Este adevărat, că inițial când subscrisa am semnat Contractul de Finanțare Europeană cu  autoritatea contractantă  în 25.03 .2009, art. 2(1) termenul solicitat de noi pentru finalizarea investiție a fost de 18 luni. Însă, întâmpinând situații neprevăzute privind dificultăți în realizarea lucrărilor de fundare și dificultăți în execuție legate de vremea nefavorabilă foarte ploioasă, am cerut prelungirea termenului de execuție .Toate documentele depuse de societate , au fost analizate și verificate  de către Autoritatea Contractantă prin expertul SVCF - OJPDRP, care a constat că sunt conforme și a propus acceptarea modificării prelungirii duratei de execuție a investiției în cadrul termenului limită de max 36 luni. Prin act adițional la Contractul de Finanțare nr.2/30.07.2010 sa modificat art.2(1) prelungirea termenului de finalizare al execuției  la 30 luni , adică până la 25.09.2011.
         În sensul evidențieri interesului nostru pentru această afacere , în cursul anului 2010, beneficiarul a reușit să cumpere și terenul alăturat prin care și-a mărit suprafața de teren inițială de 1.305,40 mp cu suprafața de 690 mp ajungând astfel la o suprafață de 1.995,0 mp ceea ce a făcut ca procentul de ocupare (POT) și coeficientul de utilizare al terenului (CUT) să se mărească considerabil, iar astfel proporționalitatea posibilității edificării altor spații de cazare , să poată fi făcută. Astfel a fost posibilă modificarea podului și transformarea lui în 5 spații de cazare , ceea ce  a permis  modificarea  planului  de afaceri, în sesul că sa mărit posibilitaea obținerii unor încasări și venituri suplimentare (înregistrat cu nr.562/28.02.2011).               Autoritatea de Management/Contractantă prin expert, a verificat și analizat documentele depuse , au constatat că sunt conforme, motiv pentru care au propus și aprobat modificarea Studiului de Fezabilitate, Bugetului de Investiții (pe componenta neeligibilă), Bugetului de Venituri și Cheltuieli (BVC)  prin penultimul act adițional nr.3/22.03.2011.
         Experții Băncii BRD G.S.G SA, au analizat soluția propusă de subscrisa pentru acest proiect în aria protejată a UE SIT NATURA 2000 ” REZERVAȚIA BIOSFEREI DELTA DUNĂRII ”  prin Măsura 313 PNDR, au considerat că este foarte bună și au suplimentat creditul inițial în baza Contractului de credit nr.7/06.04.2011 pentru a finaliza această oportunitate.
          Prin ultimul act adițional la Contractul de Finațare Europeană nr. 4/21.06.2011, în urma verificării și analizării documentației depuse de societate, Autoritatea de Management/Contractantă prin expert, a constatat că sunt conforme și a propus acceptarea modificării prelungirii duratei de execuție a investiției. S-a aprobat modificarea art.2 (1) termenului de execuție până la data de 25.12.2012, la 33 luni, în vederea obținerii Certificatelor de clasificare a structurii turistice.
Chiar dacă pe parcursul edificării construcției au intervenit  aceste modificări , timpul efectiv stabilit pentru finalizarea lucrărilor cu statul român prin Autoritatea Contractantă , cu Banca , cu Fondul de Garantare (FNGCIMM) , cu Primăria Mahmudia, în vederea edificării construcției, a fost în marja legal aprobată prin Contractul de Finanțare art.2(2) .
Finalizarea investiției , intabularea construcției s-a făcut prin Proces Verbal de finalizare al lucrărilor nr 75/07.10.2011, iar  obținerea Certificatelor de clasificare nr. 15627/ 07.09.2011 și nr.11036/07.09.2011.
”Pentru desfășurarea activității curente , pensiunea este dotată cu utilaje și echipamente specifice unei activități de turism la nivel European ,dotări care vor ridica nivelul și standardul acestei veritabile localități turistice. ” din evaluare BRD decembrie 2011 .

          În partea descriptivă a documentațiilor înaintate spre evaluare și aprobare  GUVERNULUI ROMÂNIEI și COMISIEI EUROPENE prin Autoritatea de Management/Contractantă și prin Organismele Intermediare desemnate  pentru accesarea și gestionarea proiectelor cu fonduri europene, respectiv  MINISTERUL AGRICULTURII și DEZVOLTĂRII RURALE (MADR)  prin  AFIR fost APDRP, beneficiarul SC LIANCE TOUR SRL a avut în vedere o investiție  cu un plus de originalitate prin care am căutat în primul rând să ne diferențiem de concurență, astfel pensiunea a fost proiectată să acopere  activitățile de turism specifice permise la data semnării contractului în Rezervația Biosferei ” DELTA DUNĂRII ” arie protejată a UE sit NATURA 2000 conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 respectiv, vânătoare, pescuit și agrement, iar preponderența perioadei de turism specific și specializat o ocupa activitatea de vânătoare, cu o clientelă - țintă  deja formată, care trebuia să genereze investiției venituri pe termen lung și în toată perioada anului.
         Din documentația depusă, evaluată și aprobată de experții statului român prin Autoritatea Contractantă, se vede cu claritate că din exploatarea activităților de turism specific în Delta Dunării permise la data semnării contractului ,respectiv, vânătoare, pescuit și agrement, se observă că mai mult de 50% din încasările estimate pe toată perioada proiectată , urmau a fi realizate  din activitatea de vânătoare și activitățile conexe acesteia (cazare, masă, băuturi ,excursii  terestru și pe apă, exploatarea contra cost a dotărilor special amenajate în cadrul pensiunii turistice , comercializare de articole de vânătoare , etc. toate prevăzute și aprobate prin planul de afaceri  ) .

Un articol marca Paraschiv Alfred Gabriel


Va continua în Partea a 2 a

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu